Bil jävlar!

Idag var det så himla fint väder så passade på att rida ut en runda.
Diana fick välja om vi skulle ta vägen mot ridhuset eller mot räfsnäs och det blev mot räfsnäs så vi red dit.
Travade jätte mycket och galopperade och hon tyckte det var jätte kul!
Träffade lite grisar och såg bävrar, fyyfan vad söta dom var, jag har aldrig sätt det förut haha.
     Sen på vägen tillbaka så red jag med långa tyglar på vägen, det kom massor av bilar och hon gjorde ingenting men sen var det en bil som lät så hon började galoppera på stället innan bilen hade kört förbi och dom ser att hon blir rädd efter den första bilen var det en lastbil också sen åker båda i fullfart förbi och ni kan inte fatta hur sur jag blev efter det + att jag fick en liten hjärt attack eftersom hon ALDRIG gör något på vägen men som tur var så stannade hon på en gång ockkså, det var något med dom som hon verkligen inte gillade, jag litar på henne till 1000% när man går på vägen!
Hon kan liksom gå helt lugnt om det kommer en lastbil som kör precis brevid.
     När jag kom tillbaka så fixade jag henne och gjorde i ordning allt, filmade när jag tricktränade lite också men blev inget specielt bara lite puss, buga och skaka på huvudet.
Kanske gör en film sen men får se hur det blir med det :) 

Mobilbild från idag

Kan väl säga att Diana är världens finaste! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill börja med att säga att din blogg har jättefin design :D

bara nått som slog mig när du skrev att du litar på henne till 1000%, man ska aldrig lita fullständigt på en häst, eftersom de är flyktdjur och kan göra vad som helst av rädsla :)

2012-04-04 @ 20:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback