Hoppträningen

Hej, har inte haft någon tid till att blogga men ska försöka komma igång nu "igen".
Kan berätta lite vad jag gjort dom här dagarna. Hopptränade ju i tisdags och Felicia Brännström följde med och sov hos mig. Jag är nöjd faktiskt för det var våran första riktiga hoppträning och det var ½år sedan hon var ihop med så mycket hästar så hon var lite jobbig och drog ibland när jag skulle göra något men hon var framåt alla fall så det var bra.
Tog 1h att rida dit (skrittade bara och lite trav) och sen hoppade vi 1h och sen red vi tillbaka, gick lite snabbare för galopperade ganska mycket för hon kändes inte så trött.
     Först hade vi 8st galoppbommar och sista var ett hinder på kanske 60cm som vi skulle göra men Diana var hel knäpp så jag travade över bommarna och hoppade hindret.
Sen hoppade vi mur för första gången, 2kombination, räcken och oxer.
Hon stannade ingen gång och hon hoppade fint och rev inte så hade hon inte dragit iväg så hade jag vart sååå nöjd men kan inte begära att hon ska vara perfekt första gången eftersom hon inte är van vid så mycket hästar osv.
Om 2veckor är det hoppträning igen och då kommer det komma bilder + film, kommer några bilder från den här träningen.
   Onsdags så åkte Felicia hem klockan 12 för hon skulle få gäster och då åkte jag till stallet och Alva kom dit efter ett tag och så skoddes Diana, sen skrittade jag ut en liten runda bara och travade lite grann sen åkte vi hem till mig, badade med Henning, åt glass osv.
Hade grymt kul alla fall!!!
    Idag har jag vart på ikea, köpte massa nya möbler till mitt rum och mormor och morfar är bäst och betalade allt.
Sen från klockan 16.00-19.30 så satt vi ihop alla delar och allt till grejerna så tog ett tag haha.
 
Stolen vid sminkbordet är tillfällig och lampan också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback