Skit

Okej, red ju dressyr idag och det gick sjukt dåligt, åtminstonde i högervarvet.
I början när jag bara red vanligt och lite lugnare gick det bra, hon var super mjuk och lyssnade bra.
Skulle träna på att byta galopp genom att galoppera upp i en volt och sedan byta varv men det gick en gång
sen gick det inte mer, fattar verkligen inte varför men jag SKA komma på det, vet att jag inte ska bli sur på henne men jag är sån, funkar det inte blir jag sur på henne..
Sen skrittade jag lite och från skritt fattade jag galopp i hörnet och när jag kom till nästa hörn saktade jag av till skritt och fattade om vid nästa hörn igen, det gick superbra i vänster varv och hon fattade galopp direkt när jag gav galoppskänkeln.
Menn när jag skulle testa i höger gick det inte alls, hon fattade bara vänster galopp hur jag än försökte,
gick några gånger men då fick jag verkligen KÄMPA för att det skulle gå och fick hjälpa till hur mycket som hälst,
så blev skit sur och när det gick en gång till så gav jag mig och travade av henne och red sedan tillbaka väldigt sur... Men imorgon ska jag rida ut och hoppas det går bra, ska rida en lång och mysig väg som jag aldrig ridit själv förut för att jag är så feg och inte vågar rida ut själv knappt haha, även fast jag gör det hela tiden!
   Hoppas det går bättre nästa gång helt änkelt, sen brukar jag inte ha så stora krav på henne så hon är inte van vid så hårda dressyr pass heller, men galoppen MÅSTE funka hur ska jag annars kunna tävla?
 
HA DET BRAA! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback