En äkta vän

Jag är nog väldigt noga med vad jag har för vänner, tar inte vem som helst.
Jag tycker att änns vänner ska finnas där för än, inte bara vara där bakom mig i efterhand för då behöver jag inte er och klarar mig lika bra själv.
Jag vill att mina vänner ska fråga hur jag mår ofta, inte skita i det för då bryr man sig inte om varandra.
Om man vet att någon av sina kompisar mår dåligt så frågar man, inte bara än gång utan många dagar/veckor efter och frågar om det blivit bättre eller om den är kvar på samma ruta 1.
Jag vill ha omtänksamma vänner, som hör av sig och vill träffa mig lite ibland, det behöver inte vara ofta men det ska hända att dom gör det, visst det ska inte ta hur länge som hälst. Ibland kanske man inte kan träffas just den dagen och då går det inte att bara bli sur och skita i att fråga nästa gång utan fortsätta!
Visst jag är säkert inte den bästa vännen utan jag har också brister, men jag försöker att höra av mig till alla mina vänner ofta, fråga hur dom mår och allt möjligt och jag vet att man blir glad av när änns vänner gör så!
När mina vänner flyttar till en annan stad tex då hör jag alltid av mig och frågar hur den har det i den nya skolan med dom nya vännerna, vill ju liksom inte att mina vänner ska må dåligt pågrund av en sådan sak.


Kommentarer
Postat av: Becka Halvardsson

sant ! , Men jag tror du är en bra vän i alla fall även om vi inte känner varandra så jätte bra , men vi bor grannar :P

2012-06-01 @ 17:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback